Felanmälan

Behöver du hjälp med något – kontakta styrelsen:
e-post: styrelsen@slottstradgarden.nu

Vid akut skada:

  1. Åtgärda det akuta skedet (t.ex stäng av vattnet, slå av elen, torka upp vattnet). Behöver du komma in i pannrum eller elcentral – kontakta styrelsen.
  2. Anmäl skadan till ditt försäkringsbolag samt Fastum Försäkringsservice (se kontaktuppgifter nedan). Meddela även styrelsen vad som hänt.
  3. Anlita fackmannamässig hjälp. 

 

Föreningen har tecknat ett avtal med Fastum försäkringsservice som hjälper oss att hantera eventuella skador i lägenheterna, som tex vattenskador, skadedjur, brandskador.

Om ni upptäcker en skada i lägenheten, då ska denna anmälas till:

 Fastum Försäkringsservice, inte till styrelsen

Ni anmäler skadan till Fastum på www.90220.se dygnet runt eller ringer dem på telefonnr 90220 vardagar mellan kl 7.30-16.00. För att undvika att fel skador anmäls till vårt försäkringsbolag så hjälper en handläggare er att bedöma skadan. 

*OBS! Passa på att se över ditt eget brandskydd i lägenheten, såsom brandfilt, brandvarnare och brandsläckare.